Hartelijk welkom!



Deze blog informeert u over de dingen die achter de schermen van ons kasteel gebeuren en bespreekt items uit onze uitgebreide collectie. Voor informatie over openingstijden en evenementen, tentoonstellingen, huwelijken en kinderpartijtjes verwijs ik u naar onze site:

www.sypesteyn.nl

Restaurant op Sypesteyn
De catering van het kasteel is in handen van het echtpaar Annette en Hans Hoogerwerf. Dit gastvrije duo zorgt voor een prettige plek waar gasten graag een hapje of drankje zullen nuttigen. Het terras is geopend tijdens de openingstijden van het museum. Hans en Annette verzorgen tevens de intakes voor bruiloften, feesten en bedrijfsactiviteiten. Ze staan u graag te woord om al uw wensen in vervulling te laten gaan.


Ik wil u uitnodigen uw reactie te plaatsen onder de artikelen.

Bedankt en veel leesplezier.

maandag 21 mei 2012

Sypesteyn vanuit de lucht


Tekst en foto's: Astrid van Lieshout, nieuwe rondleidster Sypesteyn





Ruim dertig jaar geleden verruilde ik de Zuid Limburgse heuvels voor het prachtige Gooi en een baan bij de omroep. Mijn hobby of liever gezegd passie, verhuisde uiteraard mee en ik werd lid van de Gooise Zweefvliegclub waar ik mijn man leerde kennen. Een paar jaar later kochten we ons eerste huis in Loosdrecht, lekker dicht bij het vliegveld. Natuurlijk raak je dan geïnteresseerd in de historie van ons prachtige dorp en wat er achter al die straat namen in ons buurtje zit: Mijnden, Aleweijn, de Mol, Sypesteyn? Dat was ook mijn eerste kennismaking met de Jonkheer zelf en ook het feit dat er een porseleinfabriek in Oud Loosdrecht heeft gestaan.




Toen ik in maart een oproep in de Nieuwsster las voor vrijwilligers hoefde ik niet lang na te denken en ben ik mij verder gaan verdiepen in de geschiedenis van Sypesteyn in de hoop straks een van de rondleiders te worden.
Met mijn zweefvliegtuigje vlieg ik elk mooi weekeind wel een paar rondjes boven het kasteel om te genieten van het uitzicht erop en vooral de prachtige tuin. Je ziet vanuit de lucht pas goed hoe bijzonder het ontwerp van onze Jonkheer is en daarom wil ik graag een paar foto's met jullie delen om mee te genieten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten