Hartelijk welkom!



Deze blog informeert u over de dingen die achter de schermen van ons kasteel gebeuren en bespreekt items uit onze uitgebreide collectie. Voor informatie over openingstijden en evenementen, tentoonstellingen, huwelijken en kinderpartijtjes verwijs ik u naar onze site:

www.sypesteyn.nl

Restaurant op Sypesteyn
De catering van het kasteel is in handen van het echtpaar Annette en Hans Hoogerwerf. Dit gastvrije duo zorgt voor een prettige plek waar gasten graag een hapje of drankje zullen nuttigen. Het terras is geopend tijdens de openingstijden van het museum. Hans en Annette verzorgen tevens de intakes voor bruiloften, feesten en bedrijfsactiviteiten. Ze staan u graag te woord om al uw wensen in vervulling te laten gaan.


Ik wil u uitnodigen uw reactie te plaatsen onder de artikelen.

Bedankt en veel leesplezier.

maandag 14 november 2011

Sypesteyn als inspiratiebron voor poëzie

Tekst en foto's van Joan Broné (vrijwilligster van Sypesteyn)
HERFST op SYPESTEYN
'T is begin november
en het is herfst
De bladen vallen,
vallen van de bomen.
De wind blaast ze naar één kant,
naar één kant van de oude paden,
de oude paden
in de oude tuin,
de tuin van Sypesteyn.

Het wekt 't kind in mij
en laat mijn voeten
genietend schuifelen,
schuifelen
door al dat blad.


Hoor.......!
Daar klinkt hoorngeschal
't hoorngeschal der jagers
die geheel tradtitiegetrouw
't Sint Hubertus blazen.
Heerlijke oude klanken
die gedragen door de wind,
naast mijn oren
ook mijn haren vindt.
Die wind die zalig
door m'n haren blaast,
tegen mijn roze
kleurende gezicht.


Herfst op Sypesteyn.
Herfst.......
ik kan je zien.
Herfst, ik kan
je voelen, horen en
herfst,
ik kan je genieten!


JOAN BRONÉ
14 november 2011

1 opmerking: